Fagyasztott zöldségek

Az utóbbi időben két egymástól független tanulmány eredményei szerint is a fagyasztott zöldségek és gyümölcsök egészségesebbek, legyen szó akár a zöldborsóról vagy a brokkoliról, sárgarépáról vagy áfonyáról. A vizsgált élelmiszerek kétharmada ugyanis több antioxidáns típusú tápanyagot tartalmazott - például C-vitamint, polifenolokat, antocianinokat, luteint és béta-karotint -, mint a friss változat. A nagy áruházláncok zöldség- és gyümölcspultjain megvásárolt áruk frissnek és gusztusosnak tűnnek, ám sok helyen nedvesítő permet használatával érik el a látványra friss hatást. Az ezekhez kapcsolódó reklámkampány szerves része az üzenet, miszerint aki biztosítani akarja a családja egészséget, tegyen ilyet az asztalra. Ezzel szemben viszont az az igazság, hogy az ilyen forrásból származó élelmiszerek akár egyhónapos tárolási időn is túllehetnek (szállítás és raktározás), aztán pedig további napokon át várakoznak a hűtőszekrényben. Az idő múlásával minőségük romlani kezd, tápanyagtartalmuk veszít az értékéből, sőt: bizonyos leveles zöldségek és gyümölcsök akár el is veszíthetik jó néhány összetevőjüket. A mélyfagyasztott termékeknél azonban nem kell ettől a folyamattól tartani, hiszen a csomag tartalma rögtön betakarítást követően a mélyhűtőbe kerül, ahol megőrzi a vitaminok és antioxidánsok legjelentőssebb részét. Két kutatócsoport, a Leatherhead Élelmiszerkutató Központ és a Chesteri Egyetem szakértői gárdája több, mint negyven tesztet végzett, hogy összehasonlítsa a fagyasztott termékek tápanyagtartalmát a friss árukéval. Az eredmények alapján a frissen szedett és fogyasztott változatok a legegészségesebbek, noha a fagyasztottak is jobbak az esetek kétharmadában, mint a boltban "frissként" eladottak. "Muszáj elvetnünk a feltételezést, miszerint a friss mindig egészségesebb a mirelitnél" - mondta dr. Rachel Burch, a Leatherhead Élelmiszerkutató Központ munkatársa.

Fejlesztett és készítette valamint keresőre optimalizálta: Honlapkészítés.